HSV myśli i rośnie wraz ze swoimi klientami
Robert Bosch Thermotechnology, świetnie znana dzięki swojej marce Nefit, jest jedną z firm, z którą HSV dzieli długą historię. Nabywca handlowy, Michel Ankoné, nie był świadkiem całej tej historii, ale rozumie, dlaczego ta relacja została utrzymana przez tak długi czas: „HSV aktywnie współpracuje z nami w trzech kluczowych aspektach: w technologii, w inżynierii kosztowej i w lokalizacjach produkcyjnych.” Dzięki temu HSV otrzymało okazję do wzmocnienia pozycji dostawcy w firmie Bosch na arenie międzynarodowej – jest to szansa, która została wykorzystana.
Ankoné pracuje dla Robert Bosch Thermotechnology od siedmiu lat. Wie, że relacje biznesowe z HSV sięgają daleko wstecz, nawet znacznie wykraczając poza przejęcie Nefit przez firmę Bosch dwanaście lat temu. „Zaczęło się od dostaw EPS, a obecnie airpop® engineered air (EPS) by HSV jako materiału do naszych opakowań transportowych.”
Od tego czasu HSV rośnie wraz ze specjalistą w dziedzinie termo technologii. Ankoné: „Dzięki znajomości materiałów i możliwościach produkcyjnych, HSV okazało się dla nas ważnym dostawcą części izolacyjnych. Współpraca z nami z własnej inicjatywy stworzyła możliwości oraz szanse dla HSV. Dzięki temu firma jest obecnie naszym największym dostawcą w tej grupie materiałowej.”
Skuteczność w montażu
Robert Bosch Thermotechnology, świetnie znana dzięki swojej marce Nefit, jest jedną z firm, z którą HSV dzieli długą historię.
Nabywca handlowy, Michel Ankoné, nie był świadkiem całej tej historii, ale rozumie, dlaczego ta relacja została utrzymana przez tak długi czas: „HSV aktywnie współpracuje z nami w trzech kluczowych aspektach: w technologii, w inżynierii kosztowej i w lokalizacjach produkcyjnych.” Dzięki temu HSV otrzymało okazję do wzmocnienia pozycji dostawcy w firmie Bosch na arenie międzynarodowej – jest to szansa, która została wykorzystana.
Od materiałów opakowaniowych po części izolacyjne
Zaczęło się od dostarczania EPS, zwaneg teraz “airpop® engineered air” jako materiału do naszych opakowań transportowych .”
Od tego czasu HSV ruszyło naprzód wraz z ekspertem w dziedzinie termo technologii. Ankoné: “Dzięki znajomości materiałów i możliwościom produkcyjnym, HSV okazało się dla nas ważnym dostawcą części izolacyjnych. Współpraca z nami z własnej inicjatywy stworzyła możliwości oraz szanse dla HSV. Dzięki temu firma jest obecnie naszym największym dostawcą w grupie materiałów opakowaniowych.”
Oszczędność i skuteczność w montażu
Specjalizując się również w EPP, firma HSV zrobiła wielki krok naprzód – od pakowania produktów, aż do produkcji komponentów dla produktów Nefit. Właściwości termoizolacyjne i dźwiękochłonne oraz wytrzymałość cieplna EPP doskonale nadają się do wielu zastosowań, mimo że sam materiał jest nieco droższy. „Bardzo ważną cechą jest to, że można łączyć klipsy do montażu, które tak łatwo nie pękają”, mówi Ankoné. „Ta wiedza zainspirowała HSV do połączenia płyt izolacyjnych z kanałami kablowymi. Zintegrowane części zostały zaprojektowane w procesie współtworzenia i są rezultatem wysiłków obu zespołów badawczo-rozwojowych. „To podejście sprawia, że kilka klipów i zamocowań staje się zbędnymi, co skraca czas montażu. Dobrym przykładem jest część jednej z płyt, która łączy w sobie trzy panele i kanał kablowy. Montażyści w Robert Bosch Thermotechnology mogą zamontować tę część jednym ruchem. Ankoné: „Zapisanie każdego zaoszczędzonego procentu czasu jest więcej niż mile widziane. Ponadto potrzebujemy coraz mniej osobnych części, co ułatwia logistykę i przechowywanie. Dodatkowo kable są ładnie zamocowane, dzięki czemu wnętrze naszych produktów wygląda estetycznie i jest wysokiej jakości. Jest to ważne dla monterów instalacji grzewczych, którzy nie tylko montują produkty, ale także udzielają klientom porad dotyczących zakupu. Nic dziwnego, że są oni bardziej skłonni doradzać klientom zakup urządzeń, które są wysokiej jakości i łatwe w utrzymaniu.
Wspólny rozwój
Nie łatwo jest zostać dostawcą dla międzynarodowej korporacji, takiej jak Bosch, wskazuje Ankoné. „HSV jest dla nas dostawcą od wieków. Ta pozycja umożliwiła firmie dalszy rozwój w Boschu. Wszystkie firmy Bosch oceniają wydajność i jakość swoich dostawców w systemie korporacyjnym. Fakt, że HSV uzyskał bardzo dobre oceny zgodnie z tym systemem, został zauważony przez nasze siostrzane firmy. To był powód, dla którego HSV zostało poproszone o wycenę. Jeśli Twoja cena jest odpowiednia, zyskujesz szansę na rozwój jako dostawca. HSV dobrze zareagowało na pojawiające się możliwości. Ponieważ HSV realizuje dostawy dla nas i dla innych klientów zgodnie z obietnicami, firma była w stanie zwiększyć swoją działalność. HSV obsługuje zakłady na różnych rynkach, w których Bosch ma swoje zakłady produkcyjne, od Wielkiej Brytanii po Polskę. HSV jako dostawca dotrzymuje kroku rozwojowi firmy Bosch – nie tylko jeśli chodzi o skalę, ale także zasięg geograficzny. Kiedy rynek lokalny okazał się wystarczająco atrakcyjny, HSV skłoniło się do wybudowania swoich zakładów w pobliżu naszych. A ponieważ lubimy współpracować z tymi samymi dostawcami, bardzo cenimy sobie tę politykę. ”
Myślenie naprzód
Ankoné jest bardzo zadowolony z aktywnego stanowiska HSV. „Nie tylko w dziedzinie technologii, lecz także w zakresie inżynierii kosztowej. Deweloperzy HSV informują nas o możliwościach, które zauważają, także wtedy, gdy jest to korzystne tylko dla naszego poziomu wkładu własnego. Rozumieli, że zmiana na EPP oznaczała wzrost kosztów z powodu poziomu cen materiału. Te nadwyżki wydatków są warte naszego czasu, niemniej jednak, są niechciane. Zaprojektowano więc mieszaninę Airpop® i EPP, która zachowała niezbędną odporność na ciepło, wartość izolacji i właściwości gaśnicze. To bardzo miłe, że podejmowane są działania w tym właśnie kierunku. ”
W ten sam sposób HSV zastanawia się nad wdrożeniem form. „Produkty, które kupujemy od HSV, są wytwarzane w formie. Dla firmy nieustannie innowacyjnej, takiej jak nasza, byłoby niewygodne, gdyby każde dostosowanie wymagało zastosowania kosztownej, nowej formy. Dlatego trwają dyskusje, w jaki sposób mogą nadal używać tej samej formy, dokonując jedynie drobnych poprawek. „Nie każda firma podjełaby się tego, sugeruje Ankoné. „To są działania, które umożliwiają długą i owocną współpracę.”