Zastosowanie EPP jako materiału konstrukcyjnego znacznie zmniejsza emisję CO2!
Ostatnie badania przeprowadzone przez naszego dostawcę surowca JSP pokazują, że zastosowanie EPP pozwala zmniejszyć nawet 12-krotnie emisję CO2 względem alternatywnych materiałów.
Cechą charakterystyczną wyrobów HSV jest ich niska masa, która w połączeniu z pozostałymi właściwościami materiału wpływa na znaczną oszczędność energii na przestrzeni całego cyklu życia produktu finalnego.
W raporcie ‘ARPRO LCA report’ link można znaleźć artykuł o redukcji ciężaru tylnego siedzenia amochodowego poprzez zastosowanie EPP jako rdzenia konstrukcji.
W całym cyklu życia siedzenia samochodowego, w porównaniu do poprzednich rozwiązań konstrukcyjnych, EPP oszczędza do 265 kg emisji CO2. Cały cykl produkcyjny EPP „od surowca do recyklingu” generuje jedynie 22-kilogramową emisję dwutlenku węgla.
Z ekologicznego punktu widzenia nasuwa się jednoznaczna opinia, że stosowanie EPP jako materiału konstrukcyjnego i izolacyjnego jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem.
The Particle Foam Engineers swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami wspierają walkę z globalnym ociepleniem.